Gradska galerija Bihać
ADELA VELETANLIĆ - 21.07. - 03.08.2008.
BIOGRAFIJA

Adela Veletanlić je rođena 15.08.1979. godine u Bosanskom Novom gdje je završila osnovnu školu. Gimnaziju je završila u Bosanskoj Krupi, a diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti Sarajevo, nastavnički odsjek, u klasi profesora Radoslava Tadića 2007 godine. Iste godine je upisala i postdiplomski studij na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu također u klasi prof. Radoslava Tadića i trenutno je na drugoj godini studija . Od 2008. godine je članica ULUBIH-a.


PREDGOVOR

Adela istinu svijetu ne traži u neposrednom veđenom na senzacijama do kojih se dolazi tek čulom vida , predmetni svijet svoj smisao otkriva tek onda kada se te čulne senzacije transponiraju u unutarnju zbilju samog umjetnika, kada se one u njegovoj duhovnoj ropotarnici oplode suštinama samoga umjetnikova bića, suštinama koje svoje korjenje imaju u svijesti umjetnikovoj i u njoj traže svoju bit , svoje supstancijalno određenje.
I tek tako prerađene čulne senzacije postaju predmwetom likovne obrade, njihovog transformiranja u likovni izraz. Polazište dakako za nju jeste predmetni svijet u formuliranju svojih likovnih vizija, ali predmetno na njenim slikama posjeduje svoju udvostručenu smisao vrijednosti.
Ona predmetno očuva kao osnovno izvorište svojih stvaralačkih pobuda, ali ga određenim transformacijama, koristi i za metaforu složenih sopstvenih unutarnjih uzbuđenja, sopstvenog unutarnjeg kozmosa. Istina sve je ovo u fazi tragalačkog i jeste onaj postulat na kojem zasnivamo svoje uvjerenje da će Adela dozrijevajući kroz svoje školovanje i razvijanjem unutarnjih duhovnih i intelektualnih potencijala, dostići onu stvaralačku razinu iz koje će proistjecati djela koja će u punoj mjeri zaokupljati pažnju pobornika likovnih umjetnosti.
Kod Adele Veletanlić, bar u ovom trenutku, maštovna igra je razuđenija, poetski istančanija i poletnija, njen duktus je oslobođen bilo čega što bi ličilo na shematsku, njeno doživljavanje predmetnog je poetski rafiniranje i znatno više usaglašeno sa nepotvorenim doživljavanjem svijeta predmetnog koji ona također koristi kao metaforu za bilježenje sopstvenih unutarnjih uzbuđenja.

Vojislav Vujanović



na vrh