Gradska galerija Bihać
FRA PETAR VIDIĆ- 15.12.1999 - 05.01.2000
Vidicevo zanimanje za krajolik ne ostaje samo na razini oblikovanja jednog staticnog prostora-plasticnog segmenta pejsaza.To je samo jedan, mozda primarni, pristup pejsazu cijim uocavanjem i definiranjem na platnu umjetnik postavlja unutarnju konstrukciju, arhitektoniku sto, istina, i sama moze biti likovno dovoljna i uzbudljiva.

Međutim, to je cesto dobra temeljna struktura na kojoj se razvijaju bogatiji oblici.Zapravo,ta morfoloska konstruktivno cezanneovska slika pejsaza otkriva Vidicevu graditeljasku sposobnost koja je preduvjet za nesto vise i slozenije.To vise i slozenije je umjetnikovo poimanje i interpretiranje krajolika kao zivog sustava sto ima svoja stanja i mijene sto ih Vidic otkriva i registrira sredstvima i jezikom plasticnog govora.

Osim krajolika cest i omiljen motiv slika fra Petra Vidica su mrtve prirode.Iako se na prvi pogled cini da se radi o posebnom motivu i slikarskom problemu, zapravo je rijec o srodnim elementima, jer je mrtva priroda samo fregment opce prirode kojoj i nije prikladan naziv "mrtva".

Vidic ovakve motive slika istim postupkom i izrazava isti sredstvima - tonskim konstruktivnim modulacijama, s tim sto ta aranzirana, tiho zivuca priroda pruza, umjesto pleneristickih mijena, mir i intimu svoga i umjetnikova okruzenja.

Prateci Vidicevo slikarstvo i izlozbe u kojima se provjerava sud o njemu, moglo bi se zakljuciti, da su, uprkos svim turbulencijama ovoga vremena i sunovrata ovog svijeta, upravo mir i svjetlo obiljezje ovog covjeka i njegova slikarstva.

DR. IBRAHIM KRZOVIC



na vrh