Gradska galerija Bihać
MEHMED KLEPO 21.03.2002. - 10.04.2002.
BIOGRAFIJA

Mehmed Klepo Akademski slikar Rođen je 11.novembra 1951. godine. Živi i radi u Visokom. Član je Udruženja likovnih umjetnika Bosne i Hercegovine.

Iz predgovora

Ni faze kroz koje je prolazio, ni materijali koje je upotrebljavao, ni povodi od kojih je kretao u svoje slike nisu mogli potisnuti osnovni pečat kojim je obilježeno slikarsko djelo Mehmeda Klepe. To je energija! Dio je to njegove ličnosti koju utiskuje u svoja ulja, rukopis, kolorizam forme. Zato mu je, sigurni smo u to, tako bliska ekspresivna gesta, svojevrsni brutalitet fakture, pljusak, reklo bi se , likovnih sredstava i materijala na bjelinu slikane površine. Ali, istina, ta Klepina energija, bez obzira na njenu vehemenciju, nije neukrotiv izraz snage kojom raspoaže ovaj naš zaljubljenik u modernu umjetnost sa početka druge polovine minulog stoljeća ( Dibife). Ne! Na radovima Mehmeda Klepe energija kojom pulsiraju ti njegovi grafizmi i koloristički pljuskovi uharmonizirana je kontrolom svijesti i mjerom, s ciljem da se ostvari čvrsta i konzistentna likova cjelina. Ta "doziranost" strasti i njeno svođenje na dio cjeline slikane površine ( vizije) daje ovim djelima valere privlačnosti, harmonije, discipline, pa i šarma.
Ono što Mehmed Klepo stvara posljednih godina mogli bismo, što bi bilo najtačnije, posmatrati i kao cjelinu, jer je vremenski period kratak, pa i evolutivnost njegovih traganja nije u punoj mjeri dosljedna, ali, metodičnosti radi, taj posljedni period rada možemo podijeliti i na dvije kreativne opsesije koje dominiraju atmosferom u slikarevom ateljeu, na njegovim platnima, u našem razgovoru s njim.
Prvi likovni problem koji je Klepo već odavno uspješno riješio su slike obojenog polja. Jedan " makro - poentilizam " koji ne pretpostavlja kompozicionu disciplinu, već kao kod Poloka, po principima prskane slike, površina platna sugeriše, od rama do rama, određene kolorističke i emotivne vibracije i poetski nemir, što ostaje trajni kvalitet ovog slikarstva , bez obzira da li je u pitanju polihromija ili monohromija. To je uvijek znalački realizovana slikana površina, dosljedna u ideji i ostvarena punom profesionalnom zrelošću..... Za drugi likovni problem s kojim se aktuelno "hrve" naš slikar je njegovo nastojanje da sjedini iskustva slikanog polja sa određenom formom kao elementom imanentne racionalnosti, čime želi da svoj lirski " makro - poentilizam " unese u sfere likovnog kontrapunkta. Odnos je to dakle, emotivnog i racionalnog, kolorizma i stroge forme , lirske palete i lika, oblika, kao suprostavljenih elemenata slike.
Taj problem jedinstva likovno disparatnih komponenata Mehmed Klepo rješava u punoj stvaralačkoj temperaturi, što ovim radovima daje vrijednost procesa traganja, neku vrstu dokumenata i " arhiva " o pređenom putu ka cilju. Zato ova platna nose pečat nemira i poetski ozračaj kreativne dešifracije postavljenog problema. Na tom putu rezultati do kojih je slikar došao zaista su izuzetni i blistavi. Platno sa velikom modrom formom "Plava forma" i platno sa velikom formom u karminu "Crvena forma" primjeri su sjajno ostvarene ravnoteže jarkog, agresivnog kolorizma i - na drugoj strani - igre formi, sugerisanih jakom konturom.
Taj akord likovnog kontrapunkta dinamiziran je vehemencijom Kreativnog bića Mehmed Klepo na način koji ga čini prepoznatljivim valerom ovog slikarskog opusa. Slike su to , dakle, još tople od rada na njima, nastale u procesu stvaranja i traganja. Stvaranja i traganja sa žarom, u grču dosljednosti, ostvarujući svoju personalnost, svoju viziju. U mozaiku savremenih kretanja Mehmed Klepo našao je svoje stajalište u okvirima ekspresivnog kolorizma i apstrakcije. Tu, na tim polazištima, on iskazuje snagu svoje imaginacije i ponesenost svog spontaniteta i impulsivnosti. Dolazi tako do moduliranja ciljeva koje on sebi postavlja, nikad ne napuštajući svoja osnovna opredjeljenja, a to su sve dublji prodori u sferu boje , u prirodu linije, u učinak oslobođene geste, u sintezu tih elemenata...... On je dovoljno potentan i darovit slikar da će na tragu tih istraživanja i dalje dosezati ciljeve koje pred sebe postavlja.

Vefik Hadžismajlović



na vrh