Gradska galerija Bihać
STIPE HAMULKA & IVANA HAMULKA - KUĆNA INSTALACIJA - 21.10.2003. - 08.11.2003.
GENERALNI POKROVITELJ

DD "OŠTRELJ" DIP BOSANSKI PETROVAC
DOO "KRNJEUŠA" DIP BOSANSKI PETROVAC


STIPE HAMULKA

BIOGRAFIJA

Stipe Hamulka , slikar, član Udruženja likovnih umjetnika Bosne i Hercegovine (ULUBIH), rođen 1936. godine u Velikoj Kladuši. Završio studij na Pedagoškoj akademiji , smjer likovna umjetnost u Splitu i Zagrebu, u klasi profesora Ante Kaštelančića i Mladena Veže. Imao osam samostalnih i preko devedeset kolektivnih izložbi u zemlji i inozemstvu.Učesnik mnogih likovnih kolonija i humanitarnih donacija. Slike mu se nalaze u mnogim privatnim kolekcijama i javnim prostorima u 25 zemalja svijeta. Živi i radi u Bihaću.
Adresa : Stipe Hamulka Ulica H. Šabanovića 10, 77000 Bihać tel. 037 - 331 - 783

PREDGOVOR

Akvarel, odnosno slikanje bojama otopljenim u vodi ili slikanje vodenim bojama, je prastara slikarska tehnika kojom se u Kini i Egiptu slikalo već u doba prije naše ere. Iz Kine je ova slikarska tehnika prešla u Japan. U Indiji, Perziji, Staroj Heladi i Rimu, a zatim preko Bizanta, u samostanima čitave Evrope slikalo se akvarelom. I takoreći u svim likovnim kulturama bio je prisutan akvarel kao tehnika umjetničkog likovnog izraza i stvaralaštva do naših dana doživljavajući uspone i padove u raznim epohama.
Akvarel su u posljednje vrijeme počele potiskivati neke druge slikarske tehnike. Akvarel danas živi više u intimi slikarskih radionica i ateljea i rijetko izlazi pod svjetla suvremenih galerija. Zbog toga možemo sa radošću ustvrditi da naš grad ima sreću da u njemu živi i djeluje istinski zaljubljenik u ovu drevnu slikarsku tehniku.
Stipe Hamulka, tihi, mirni čovjek već skoro pet decenija samozatajeno u tiši svojeg doma stvara slike, uglavnom pejzaže Une, Bihaća i njegove okoline. A šta bi drugo i slikao ?
Njegovi akvareli razasuti širom svijeta pričaju jednu intimnu priču o ljepotama ovoga kraja, o smaragdnim dubinama jedine, o jesenjim bojama šuma i livada, unoseći tako u domove vlasnika sjećanja na rodni kraj.
Krajiški pejzaž nepresušna je inspiracija pogotovo za umjetnike kojima je boja osnovno sredstvo izražaja. Hamulka slijedi vlastiti slikarski nagon, svojom romantičnom imaginacijom on slika pejzaž po sjećanju, po vizuelnoj memoriji i pamćenju.
Stvara vlastitu predstavu tog pejzaža, svoju osobenu pejzažnu viziju koja ne nastaje pred konkretnim motivom, već u mašti i kroz asocijacije, bilo da se radi o osnovnoj preokupaciji tj. akvarelu ili iznimnim odmacima u gotovo apstraktne akrilike.
On stvara obojene plohe postavljene u postupku koji uvijek sugeriše dramu, oštar sukob i napetost tamnih i svijetlih masa kojima postiže glavne efekte. Otud i tako snažna njihova sugestivnost i slikarska izražajnost, napeta i uzbudljiva.
U njegovoj paleti prevladava zelena, plavo-zelena, smeđa i crvena - boje prirode, ali i analiza svake slike otkriva u strukturalnom prepletu izuzetno kolorističko bogatstvo i čvrstu formu.
Moje razmišnjanje o Hamulki te pokušaj da ga po stilu svrstam u neku od stilskih epoha uvijek je, moram priznati, završavalo na zaključku da je on " sa svih strana", ali ipak jedan i jednistven.
Stoga će njegovo djelo, a naročito opus akvarela, komponovan kao svojevrsna "muzika duše", ostaviti vječiti trag u umjetnosti ovoga kraja.
Nermin Delić, dipl.povj.umjet.

IVANA HAMULKA
BIOGRAFIJA

Ivana Hamulka , rođena 1972. u Bihaću. Osnovnu školu i gimnaziju završila u Bihaću. Studij dizajna za tekstil i odjeću završila na tekstilno -tehnološkom fakultetu u Zagrebu. Intenzivno se bavi i slikarstvom. Imala je nekoliko kolektivnih izložbi u Bihaću, kao član Kluba likovnih radnika i ULUUSK-a.

IZ PREGOVORA

Veliko ja zadovoljstvo posmatrati umjetnička djela koja nam pomažu ponirati u dubinu vremena i pokušati dočarati život ljudi na ovim prostorima prije više od dva i po milenija. Iz tog pradavnog vremena Japoda ostali su samo nijemi svjedoci uklesani u kamenu nadgrobnih ploča. Koliko god dozivali maštu u pomoć da oživimo blijede predstave o njihovom životu, običajima, brigama i radostima, ostaje uvijek onaj tajanstveni dio koji nismo u stanju otkriti.
Kao daleki eho s tih ploča dopire do nas topot japodskih konjanika u veličanstvenom galopu, odzvanjaju koraci ratnika s kacigama i bojnim kopljima, jecaji u pogrebnoj povorci koja sahranjuje nekog davnog heroja.
Dopiru do nas zvuci japodskih svečanosti, pjesma djevojaka i momaka s obala Une iz Ribića, Golubića, Pritoke, Ripča, Založja i Privilice gdje su nekad, svečano odjeveni, prisustvovali ritualnim obredima u čast Bindusa, Mitra, Diane i Silvana. Da li su to bile nimfe izronile iz modrooke rijeke dostojne da budu pratilje bogovima ili graciozne djevojke ovog kraja?!
Ostali tragovi uklesani u kamen da živo svjedoče o njima i da nas podsjećaju na izvore iz kojih je zažuborio život na ovim prostorima, potekle povorke novih generacija koje prenose uspomene na njih kroz vrijeme i nadahnjuju se njihovom spontanošću i stvaralaštvom, ne dozvoljavajući da ih zaboravimo.
Izložba slika mlade umjetnice Ivane Hamulke je svojevrsna slikarska ilustracija njenog diplomskog rada na Studiju za dizajn i tekstil na Sveučilištu u Zagrebu koji nosi naziv " Japodi kao inspiracija za odjevnu komoziciju ". To je još jedan doprinos brisanju vremenskih granica u stvaralačkom kontunuitetu. U istom trenutku divimo se njenim transformiranim kreacijama kao i djelima pradavnih predaka koji su je inspirisali .
Davno su zaustavljeni koraci djevojaka na kamenim reljefima pohranjenim u muzejima. Ivana ih je "pokrenula", nadahnula željom da ponovo prošetaju pred nama laganim koracima u svojim elegantnim kostimima na toj svačanoj reviji ljepote.

Nada Ivanović, likovni pedagog



na vrh